poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Ważny komunikat Specnaz Kombat Sistiema Polska


Ważny komunikat! Wczoraj 15 kwietnia 2013 roku na treningu Sistemy w Legionie Silesia u Piotra w Chorzowie doszło na spotkaniu instruktorów do ważnych ustaleń. Zdecydowano o oddzieleniu się sekcji Sistiemy prowadzonej przeze mnie i tworzeniu samodzielnego stylu Sistiemy niezależnie od stylu Legionu Silesia. Każdy instruktor widzi trochę inaczej Sistiemę. Mnie się wydaje, ze mój styl jest trochę bardziej zbliżony do Sistiemy Orłowa, treningi, postawa i techniki są bardziej zbliżone do tych prowadzonych przez Andrzeja Karafę niż do stylu Piotra. Może to wynikać z tego, że obaj (Andrzej Karafa i ja) przez wiele lat w młodości trenowaliśmy w Pszczyńskiej Szkole KungFu braci Brudnych, a Piotr trenował głównie JuJitsu. Sistiema to zbiór pewnych zasad, teorii i spojrzenia na sztukę walki, ale jednak istnieje dość duża swoboda interpretacyjna w tej sztuce. Widać to na prostym przykładzie, gdy ja wyznaję zasadę, że w czasie walki bezpieczniej pomimo stosowanych uników trzymać wysoko gardę, a  Piotr wychodzi z założenia, że lepiej mieć luźno ręce przygotowane do akcji i skupić się na samym uniku,, nie spowalniać go, a nie skupiać się na zasłonie. Podejrzewam, że obydwaj mamy rację. Ja doceniam wysoko uniki oraz zejścia z lini ataku, jako element walki, ale moje doświadczenie bokserskie oraz ochroniarskie nakazuje mi jednak dodatkowo się zabezpieczać gardą. Wiem, że pzy gołych rękach bokserskie sposoby ochrony dużo tracą na skuteczności, brak jest wielkich miękkich "poduch"- rękawic bokserskich, które mają duży wpływ na taktykę i technikę walki. Tak właśnie powstają stylowe różnice w Sistiemie wynikające z różnych doświadczeń sportowych i zawodowych instruktorów żołnierzy, policjantów, ochroniarzy oraz sportowców i osób dla których pasją są różne sztuki walki. Z pokrą przyjmuję decyzję o rozłączeniu naszych sekcji i dalej idę swoją własną drogą.
Robocza nazwa jaką przyjmujemy to Specnaz Kombat Sistiema Polska.
Zaznaczam, że Specnaz Kombat Sistiema Polska w dalszym ciągu będzie współpracował z Legionem Silesia ze względu na sympatię, historyczne uwarunkowania, większe doświadczenie w Sistiemie i lepsze warunki treningowe oraz dla dobra i rozwoju Sistiemy w Polsce. Będą organizowane wspólne trenngi, obozy, wyjazdy i inne imprezy Legionu Silesia oraz  Specnaz Kombat Sistiemy Polska.  Dalej spotykamy się na warsztatach i seminariach w każdy poniedziałek na sali Legionu w Chorzowie i okazjonalnie w innych miejscach. Sądzę, że powinno to się przsłużyć rozwojowi Sistiemy w Polsce i podnosić jej poziom techniczny.